מילות המפתח הינן אבני היסוד של דף המוצר שלכם באמזון. על סמך מילות מפתח אלו אמזון מזהה את המוצר ומתאימה אותו למונחי החיפוש של הקונה הפוטנציאלי.

נניח שקונה מסויים מחפש מוצר שניקרא מעמד לטלפון סלולרי לרכב הרי שאמזון צריכה לדעת שהמוצר שלנו הוא אכן זה בכדי שתוכל להציג אותו לאותו קונה שחיפש.כמו כל מנוע חיפוש,אמזון עושים מאמצים רבים לתת את התוצאות הכי רלוונטיות שכן אז הקונה ימצא בדיוק את מה שהוא חיפש במהירות וישלים את הקניה ואמזון תרוויח גם קונה מרוצה וגם עמלה מהמכירה הזאת.

ככל שיהיו יותר קונים מרוצים שמוצאים את מה שהם מחפשים בקלות כך המערכת של אמזון תגדל ותתעצם עם קונים נוספים מה שאומר שוב יותר מכירות,יותר רווח לאמזון.

אז איך אנחנו מוצאים באיזה מילות מפתח כדאי לנו להשתמש ואיזה הן מילות המפתח הראשיות שלנו ?

דרך ראשונה:

באופן כללי ניתן להעזר בכלי מילות מפתח שונים ומגוונים כמו גוגל אדוורדס, kw finder, keyword.io ועוד. בכל הכלים האלה נוכל למצוא מילות מפתח נוספות המתאימות לאותו מוצר וכן גם את נפחי החיפוש שלהם בחודש.

הנטיה הראשונית כמובן היא לקחת את מה שנישמע לנו הכי אינטואיטיבי, אך מסתבר שבענין הזה האינטואיציה שלנו טועה לא פעם ובעזרת כלי מילות המפתח אנחנו יכולים לאתר עוד עשרות מילות מפתח נוספות ורלוונטיות למוצר,ובהרבה מיקרים גם כאלה עם נפח חיפוש גדול יותר מאותה המילה האינטואיטיבית..

באופן טיבעי נירצה לכלול את מילות המפתח בעלות מספר החיפושים הגדול ביותר אבל צריך להבין שלא תמיד זה יהיה נכון לעשות.

מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גדול בדרך כלל יהיו גם בעלות תחרות מאד גדולה ולכן, לפחות בהתחלה, כדאי להתרכז במילות מפתח יחודיות שהן אולי לא עם נפחי החיפוש הכי גדולים אך עם תחרות קטנה (יהלומים כאלה נימצאים כמעט בכל מוצר) ואיתם נתחיל, כשבגלל התחרות הנמוכה נוכל לקדם אותם יחסית מהר וכבר לייצר מכירות אורגניות ראשוניות.

לאחר מכן,עם התבססות המוצר בדף ראשון במילות מפתח "הקלות" האלה נוכל להתחיל לקדם מילות מפתח עם תחרות יותר קשה. המכירות האורגניות שיביאו איתן מילות המפתח "הקלות" יתרמו גם לעליה בדרוג של מילות המפתח הנוספות שבדף המוצר שלנו.

דרך שניה לאיתור מילות המפתח החשובות:

דרך נוספת לאיתור מילות המפתח חשובות למוצר שלנו היא פשוט "לשאוב" אותן מהמתחרים.

אנו נעבור על כל המתחרים שנימצאים ב-2 הדפים הראשונים לביטוי חיפוש מסויים ונכין רשימה של כל מילות המפתח שנימצאות בדפי המוצר של המתחרים.(כותרת, בולטס ודיסקריפשן),נרכז את כל הרשימה הזאת יחד וניתן לה שם: "מילות מפתח עיקריות של מתחרים".


דרך שלישית:

משתמשים בהשלמות המילה של אמזון עצמה.
ברגע שאנחנו מקלידים בשדה החיפוש באמזון התחלה של מילת מפתח מסויימת,
אמזון מציעה הצעות נוספות המשלימות את הביטוי שהתחלנו לכתוב.
היתרון הגדול שאלו הצעות של אמזון עצמה המובאות לנו על פי סדר הפופולריות 
של חיפושים שנעשו בתוך אמזון עצמה.

ראו דוגמא בתמונה שלמטה, הקשתי בשדה החיפוש את המילה baby  וקיבלתי השלמות
רבות לביטוי החיפוש הזה. כמובן שנצטרך לבחור את ההשלמות הכי רלוונטיות למוצר שלנו.


דרך רביעית:

יצירת קמפיין אוטומטי והרצתו לכמה ימים ולאחר מכן הוצאת דוח search terms
עם על הביטויים שהקונים הקלידו בכדי להגיע למוצר שלנו.( customer search terms).

לסיכום:

ככל שנוסיף מילות מפתח רלוונטיות לדף המוצר שלנו כך נגדיל את החשיפה של המוצר ונביא
 למכירות נוספות.זכרו שכל מילת מפתח נוספת הינה הזדמנות נוספת של לקוח פוטנציאלי
לפגוש את המוצר שלנו ולרכוש.

בהצלחה!